Tuesday 30 April 2013

TERKEJUT RUPANYA ADA HARTA BERNILAI RM10j !!!



Bukan rahsia lagi dan umum semua telah mengetahui Nik Aziz MB Kelantan telah mendermakan ribuan ekar tanah balak kepada 2 sahabat baiknya dari parti DAP. Sama ada pemberian ini secara percuma atau sebaliknya hanya Nik Aziz dan ALLAH sahaja yang tahu kebenarannya.

Pengikut Pas yang terposona dengan penampilan zuhud Nik Aaziz rupanya tertipu lagi dengan pendedahan terbaru, dalam diam dia telah memindah milikkan 14 lot tanah atas nama dia. Tak cukup lagi dia bagi pulak 13 lot atas nama isteri. Kesemua tanah ini bernilai tinggi disekitar bandar Kota Baharu.


Di sini bukan nak ,mempersoalkan bagitu banyaknya harta Nik Aziz dan isteri, cuma bagaimanakah bagitu mudah pemilikan tanah tersebut dibuat. Masa yang sama beribu2 ekar tanah rakyat tempatan yang telah diusahakan berpuluh tahun dirampas sewenang2nya. Orang luar pula diberikan tanah beribu ekar yang sepatutnya dikurniakan kepada rakyat negeri Kelantan sendiri.

Dimanakah sifat zuhud Nik Aziz yang dipertonton kepada rakyat jelata. Adakah hanya lakunan semata2? Tanah yang sepatutnya dibangunkan untuk kemudahan dan manufaat rakyat dinafikan untuk kepentingan diri sendiri.





No comments:

Post a Comment