Saturday 9 March 2013

Di MANAKAH MEREKA,,???

Beberapa hari yang lalu, sehinggalah cerita ini ditulis saya terselak-selak dalam akhbar, internet atau pun youtube kalau-kalau ternampak kelibat pemimpin-pemimpin parti pembangkang terutama dikalangan parti yang melaungkan Islam turut serta semasa solat jenazah kepada angota-angota keselamatan yang gugur di Lahad Datu dan Semporna.

Yang ironinya semasa kejadian bunoh diri rakan kafir mereka dengan terjun bangunan, para pemimpin pembangkang terutama PAS berpusu-pusu tanpa segan silu memegang lilin sambil terhangguk-hangguk depan jenazah mereka bertefakur meberikan hormatnya. Kehadiran dan perbuatan mereka yang keterlaluan ini dilihat sangat meragukan dan janggal.

Saya mungkin juga anda tertanya-tanya mengapakah double standard sebagini terjadi. Sebagai pemimpin yang berbangga dengan anutan parti yang lebih Islam dari orang lain tidak terpanggil untuk bersama-sama dalam satu jemaah untuk solat jenazah dan penghormatan terakhir kepada saudara seagama.

Sama-samalah kita bermuasabah, adakah pemimpin bagini yang kita perlukan.......?. Baginikah layanan mereka kepada anggota keselamatan. Soalan begini saya lontarkan kepada pembaca semua!!!!!

No comments:

Post a Comment